Zasady zgłaszania reklamacji

Jeśli chcą Państwo złożyć reklamację lub zgłosić nieprawidłowości dotyczące usług świadczonych przez Laboratorium Medyczne LAB-MED:

  1. Sposoby złożenia reklamacji:
  2. Dane potrzebne do rozpatrzenia reklamacji: wypełnienie formularza reklamacyjnego ułatwia proces rozpatrzenia oraz kontakt w razie potrzeby. W formularzu można zamieścić również pliki potrzebne do rozpatrzenia reklamacji (maksymalna ilość plików – 3). W niektórych przypadkach LAB-MED może poprosić o dodatkowe informacje niezbędne do rozpatrzenia reklamacji.
  3. Czas rozpatrzenia reklamacji: reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni. Jeżeli niezbędne są dodatkowe informacje, termin rozpatrzenia reklamacji będzie liczony od dnia ich otrzymania.
  4. Zamknięcie reklamacji: jeśli wymagane informacje nie zostaną dostarczone w terminie 30 dni od otrzymania prośby o ich uzupełnienie, reklamacja zostanie zamknięta, o czym zostaną Państwo poinformowani.

Ochrona danych osobowych:

Administratorem danych osobowych jest Laboratorium Medyczne LAB-MED z siedzibą przy ul. Raciborskiej 9, 44-153 Sośnicowice.

Dane przetwarzane są zgodnie na podstawie przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO.

Przetwarzanie danych osobowych w celu złożenia i obsługi reklamacji odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj.– wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze zgodnie z przepisami ustawy Kodeks Cywilny albo w celu wypełnienia przepisów ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.  Przetwarzanie danych może odbywać się również na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) – wykonanie umowy z osobą składającą reklamację, jak i również art. 6 ust. 1 lit. f) – prawnie uzasadniony interes administratora (obrona przed roszczeniami w związku ze złożoną reklamacją.).

Podanie danych osobowych jest niezbędne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji. Dane mogą być przechowywane przez okres do 6 lat (zgodnie z przepisami dotyczącymi przedawnienia roszczeń). Nie będą one przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy ani poddawane zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu. Dostęp do danych osobowych posiadać będą osoby upoważnione zaangażowane w procesie obsługi reklamacji oraz nadzoru na przebiegiem procesu obsługi reklamacji. Dostęp do danych osobowych mogą także uzyskiwać podmioty wyraźnie do tego uprawnione na mocy obowiązujących przepisów prawa oraz podmioty zaangażowane do realizacji zadań na rzecz Administratora danych.

W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo dostępu do danych osobowych, do ich poprawiania, żądania usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania, a także w przypadku przetwarzania danych do celów związanych z roszczeniami prawo do złożenia sprzeciwu wobec ich dalszego przetwarzania. W sprawach dotyczących ochrony danych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych przez formularz dostępny pod https://lab-med.pl/oferta/kontakt-zgloszenia wybierając z listy Ochrona Danych Osobowych, mailowo na adres iod@lab-med.pl lub pisemnie na adres siedziby głównej LAB-MED ul. Raciborska 9, 44-153 Sośnicowice. W przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych można złożyć skargę do organu nadzorczego ochrony danych osobowych.

Scroll to Top
Platforma zarządzania zgodami od Real Cookie Banner Call Now Button