Spis treści

Regulamin świadczeń usług drogą elektroniczną i drogą telefoniczną w Laboratorium Medycznym LAB-MED
Rozdział 1. Postanowienia ogólne

§1.

1. Regulamin świadczeń usług drogą elektroniczną i usług drogą telefoniczną w Laboratorium Medycznym LAB-MED, zwany dalej „Regulaminem” określa zasady obsługi Pacjentów przez Laboratorium Medyczne LAB-MED za pośrednictwem usługi serwisu internetowego, strony internetowej oraz usługi telefonicznej.

2. Na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną Laboratorium Medyczne LAB-MED zwane dalej LAB-MED lub Usługodawcą, wprowadza niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną.

3. Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki techniczne świadczenia usług medycznych drogą elektroniczną w szczególności za pośrednictwem strony internetowej pod adresem http://www.lab-med.pl zwanej dalej Stroną Internetową oraz serwisu do odczytu wyników online pod adresem http://lab-med.pl/wyniki zwanego dalej Serwisem przez LAB-MED  z siedzibą w Sośnicowicach 44-153 przy ulicy Raciborskiej 9.

4. LAB-MED jest podmiotem wykonującym działalność leczniczą oraz udziela świadczeń zdrowotnych w rozumieniu ustawy o działalności leczniczej, jako zarejestrowany Podmiot Wykonujący Działalność Leczniczą o numerze księgi rejestrowej 000000162009.

§2.

Przez użyte w Regulaminie pojęcia rozumie się:

1. Aktywacja Karty – proces przetwarzania danych polegający na przypisaniu karty o odpowiednim numerze do konta zawierającego dane dotyczące Pacjenta, odbywające się w siedzibie Usługodawcy. Wraz z Kartą, Pacjent otrzymuje odpowiednie Hasło oraz instrukcję postępowania.

2. Diagnosta – Pracownik pełniący rolę diagnosty laboratoryjnego posiadający odpowiednią wiedzę i uprawnienia zatrudniony w LAB-MED.

3. Formularz – formularz internetowy znajdujący się w zakładce Kontakt na stronie LAB-MED. pod adresem http://lab-med.pl w którym pacjent uzupełnia dane, niezbędne do udzielenia świadczeń zgodnie z Regulaminem Usług Elektronicznych oraz Usług Telefonicznych.

4. Hasło – hasło umożliwiające dostęp do konta Użytkownika;

5. Infolinia Rejestracji – informacja telefoniczna, pod którą Pacjent może uzyskać informację na temat Usług Medycznych udzielanych przez LAB-MED oraz umówić termin i miejsce wykonani takiej Usługi.

6. Kanał dostępu – połączenie poprzez sieć Internet z serwerem świadczącym Usługę;

7. Karta Stałego Pacjenta / Karta – stały indywidualny numer służący do logowania się Pacjenta w Serwisie Wynik Online, przekazana przez LAB-MED. w trakcie zlecenia badań laboratoryjnych.

8. Konsultacja Telefoniczna – konsultacja świadczona Pacjentowi za pomocą rozmowy telefonicznej z Diagnostą.

9. Konto pacjenta – konto znajdujące się w Serwisie na stronie http://lab-med.pl/wyniki służące do odczytów wyników online. Za pośrednictwem Konta pacjenta, Pacjent może stale logować się za pomocą przypisanego numeru Karty Stałego Pacjenta.

10. Logowanie – proces polegający na podaniu numeru Karty Stałego Pacjenta lub numeru Pojedynczego Zlecenia we wskazanych polach i potwierdzeniu hasłem.

11. Numer Karty Pacjenta – nadany ciąg cyfr służący do uwierzytelnienia Użytkownika na stronie dostępu do Serwisu w zakładce Konto Pacjenta.

12. Usługobiorca/ Pacjent/ Użytkownik – osoba fizyczna na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną i drogą telefoniczną.

13. Placówka – siedziba podmiotu leczniczego znajdująca się w Sośnicowicach 44-153 przy ul. Raciborskiej 9.

14. Pojedyncze zlecenie – zmienny numer służący do logowania na stronie http://lab-med.pl/wyniki , dopasowany do jednego zlecenia Pacjenta.

15. Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną.

16. Rejestracja – procedura polegająca na podaniu właściwych danych osobowych przez Pacjenta oraz ich wprowadzeniu przez uprawnionego Pracownika, która jest niezbędna do utworzenia Karty Pacjenta oraz udzielania Usług Medycznych.

17. Rezerwacja wizyty – rezerwacja terminu Wizyty w Punkcie Pobrań wymazów ginekologicznych i urogenitalnych.

18. Serwis internetowy – element usługi udostępnionej przez LAB-MED, umożliwiający logowanie się w celu sprawdzenia wyników online, dalej zwany Serwisem. Dostępny pod adresem http://lab-med.pl/wyniki

19. Strona internetowa – strona internetowa LAB-MED dostępna pod adresem lab-med.pl

20. System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie  i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego w rozumieniu Ustawy Prawo telekomunikacyjne;

20. Usługa Medyczna – działanie służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia.

21. Usługa Świadczona Drogą Elektroniczną – usługa świadczona przez LAB-MED za pomocą Strony Internetowej lub Serwisu.

22. Usługa Telefoniczna – usługa świadczona przez LAB-MED drogą telefoniczną.

23. Usługi – usługa wykonana przez LAB-MED poprzez wysyłanie, przetwarzanie i odbieranie danych za pomocą Systemu teleinformatycznego na indywidualne żądanie Usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron, przy czym dane te są transmitowane za pośrednictwem sieci publicznych w rozumieniu Ustawy Prawo telekomunikacyjne.

24. Uwierzytelnienie – podanie nazwy logowania – numeru karty oraz hasła.

25. Weryfikacja – pierwsze logowanie na Stronie Dostępu do Konta Stałego Pacjenta poprzez wykonanie następujących czynności:

a) Podanie numeru Karty lub numeru pojedynczego zlecenia wraz z numerem PESEL Pacjenta we wskazanych polach.

b) Potwierdzenie czynności, o której mowa w pkt a) poprzez użycie klawisza ZALOGUJ SIĘ lub klawisza ENTER z klawiatury;

c) Dalsze podpunkty dotyczą tylko logowania do Konta Stałego Pacjenta.

d) Pacjent zostanie przeniesiony do kolejnego pola, gdzie znajduje się treść Regulaminu. Korzystanie z Usługi wymaga akceptacji Regulaminu.

e) Pacjent po akceptacji Regulaminu zostanie przeniesiony do kolejnego pola tworzenia nowego hasła, gdzie należy wpisać hasło początkowe i utworzyć nowe hasło,  z zastrzeżeniem, że hasło musi zawierać co najmniej 8 znaków, w tym co najmniej jedna mała litera, jedna duża litera, jedna cyfra i znak specjalny oraz powtórzyć nowe hasło we wskazanym polu.

f) Po powtórzeniu hasła należy użyć klawisza Przejdź dalej.

g) Po utworzeniu hasła, Pacjent zostanie przeniesiony do kolejnego pola, gdzie niezbędne jest podanie adresu e-mail oraz pytania pomocniczego wymaganego w razie konieczności przypomnienia hasła.

h) Po zakończeniu powyższej procedury, Pacjent może zalogować się do Konta Stałego Pacjenta.




§3

1. Do regulaminu zastosowanie mają przede wszystkim następujące akty prawne:

a) Prawo telekomunikacyjne – Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (tj. Dz. U. z 2014 r., poz. 243 ze zm.);

b) Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 ze zm.);

c) Ustawa o działalności leczniczej – Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz 618 ze zm. );

d) Ustawa o prawach pacjenta – ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznik Prawa Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 186 ze zm.);

e) RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 216/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);

f) Kodeks cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 380 ze zm.).

2. LAB-MED udostępnia Regulamin Usług Elektronicznych i Usług Telefonicznych oraz w postaci papierowej bezpośrednio w swojej siedzibie oraz w postaci cyfrowej za pośrednictwem strony internetowej http://lab-med.pl w sposób gwarantujący jego pobranie, wydrukowanie oraz utrwalenie.

3. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego.

Rozdział 2. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną

1. Poprzez Usługi Telefoniczne LAB-MED należy rozumieć udzielanie świadczeń zdrowotnych przez Diagnostów LAB-MED w formie konsultacji telefonicznej wykorzystującej przekaz audio między Pacjentem, a Specjalistą za pośrednictwem telefonu.

2. Poprzez Usługi Telefoniczne LAB-MED należy rozumieć zapisywanie na terminy wizyt Pacjentów w Punktach Pobrań wymazów przez rejestratorki medyczne LAB-MED.

3. Korzystanie z usług telefonicznych, jest jednoznaczne z akceptacją postanowień Regulaminu.

4. Warunkiem udzielania Pacjentowi Świadczeń Telefonicznych jest posiadanie przez Lab-Med następujących danych:

a) Imię (imiona) i nazwisko (nazwiska);

b) Numer PESEL, jeżeli został nadany, a w przypadku braku numeru PESEL numer dokumentu tożsamości wraz z jego rodzajem i miejscem wydania,

c) Numer telefonu kontaktowego.

5. Przed zapisem na termin badania w Punkcie Wymazowym lub przed umówieniem się na Konsultacje Telefoniczną z Diagnostą, Rejestratorka identyfikuje Pacjenta prosząc o podanie imienia i nazwisko oraz numeru PESEL.

6. Przed rozpoczęciem Konsultacji Telefonicznej Diagnosta identyfikuje Pacjenta prosząc     o podanie imienia i nazwiska oraz numeru PESEL.

7. W przypadku Pacjenta Małoletniego, osobą biorącą udział w połączeniu może być tylko jej/jego przedstawiciel ustawowy, pełnomocnik przedstawiciela ustawowego lub opiekun faktyczny.

8. Diagnosta w umówionym terminie inicjuje konsultację poprzez połączenie z Pacjentem. Telefonicznie na numer telefonu podany podczas rejestracji i wpisany w dokumentacji medycznej Pacjenta.

9. Diagnosta podejmuje trzy próby połączenia.

10. Lab-Med zastrzega, że Diagnosta może udzielić Konsultacji Telefonicznej w godzinach pracy Usługodawcy, od 7:00 – 17:00 od poniedziałku do piątku.

11. W sytuacji problemów technicznych lub zerwania połączenia podczas Konsultacji, Diagnosta ponownie podejmie próbę połączenia z Pacjentem.

12. Jeśli połączenie z Diagnostą nie jest możliwe, jest utrudnione lub trwa zbyt długo, a stan zdrowia lub samopoczucia Pacjenta pogarsza się, Pacjent powinien niezwłocznie zasięgnąć pomocy w placówce służy zdrowia.

13. W przypadku gwałtownego pogorszenia się stanu zdrowia lub samopoczucia, Pacjent powinien niezwłocznie skontaktować się z numerem alarmowym 112 w celu wezwania pogotowia ratunkowego lub udać się do najbliższej placówki służy zdrowia.

14. W ramach konsultacji telefonicznej Diagnosta może:

a) Zinterpretować wyniki badań dostępne w dokumentacji medycznej LAB-MED.

b) Zasugerować zlecenie dodatkowych badań komercyjnych, które nie wymagają skierowania.

15. W ramach konsultacji telefonicznej Diagnosta nie ma możliwości:

a) Wystawienia skierowania na badania w ramach refundacji NFZ,

b) Wystawienia orzeczeniach lub zaświadczenia, w szczególności zaświadczenia o czasowej niezdolności do pracy z powodu choroby,

c) Wystawienia recepty,

d) Umówienia terminu wizyty w punkcie pobrań.

16. Korzystanie z Usług Telefonicznych przez Pacjenta, jest równoznaczne z wyrażeniem zgody, że informacje i wypowiedzi przez niego udzielona w ramach Konsultacji Telefonicznej, podane w formularzu zamówienia mogą znaleźć się z jego dokumentacji medycznej znajdującej się w LAB-MED.PL

17. W ramach Konsultacji Telefonicznej Pacjent może przekazać zdjęcie lub plik obrazujący problem, wraz z opisem i danymi umożliwiającymi identyfikację pacjenta. Wysyłka plików powinna nastąpić przed rozpoczęciem konsultacji na adres mailowy LAB-MED info@lab-med.pl

18. LAB-MED informuje, że wszelki dane przekazane podczas rejestracji, będą przypisane Pacjentowi. Pacjent ponosi wyłączną odpowiedzialność za treść przesłanych przez siebie danych oraz za ewentualne naruszenie praw osób trzecich w związku z przekazanymi plikami. LAB-MED nie ponosi odpowiedzialności za zakres danych podawanych przez pacjenta podczas rejestracji i Konsultacji Telefonicznej.

19. Pacjent zobowiązany jest do nieużywania zwrotów lub załączania treści o charakterze niecenzuralnym, obraźliwym, erotycznym, naruszającym dobra osobiste Diagnosty lub innych osób oraz naruszające przepisy prawa powszechnie obowiązującego. Jeżeli w ramach Konsultacji Telefonicznej Diagnosta lub inna osoba uzna, że nie zostały zachowane powyższe warunki Regulaminu, ma prawo przerwać poradę.

Rozdział 3. Świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej oraz serwisu do wyników online.

1. LAB-MED w ramach zlecenia usługi wykonania badania diagnostycznego świadczy Usługi polegające na udostępnianiu Pacjentowi dostępu do wyników badań diagnostycznych. Usługa dostępna jest na stronie http://lab-med.pl/wyniki, gdzie po wybraniu opcji logowania „Karta stałego pacjenta” lub „Pojedyncze zlecenie”, możliwy jest dostęp do wyniku badania diagnostycznego.

2. Wymagania techniczne dotyczące korzystania z Usług są następujące. Do korzystania ze Strony Internetowej należącej do LAB-MED potrzebny jest dostęp do Internetu. W celu sprawnej obsługi Strony należy korzystać z jak najnowszej wersji przeglądarki typu Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Opera, która umożliwiają korzystanie z plików cookies, Java Script i SSL. Podczas korzystania ze Strony Internetowej zalecamy posiadanie aktualnego oprogramowania antywirusowego.

3. LAB-MED nie gwarantuje i nie ponosi odpowiedzialności za to że dana przeglądarka internetowa, system operacyjny, typ komputera oraz typ połączenia internetowego oraz kombinacja tych czynników umożliwia lub nie korzystanie z Usług Informacyjnych.

4. LAB-MED zastrzega, że z uwagi na publiczny charakter sieci Internet, korzystanie z Usług wiąże się z normalnym w takiej sytuacji z ryzykiem.

5. Korzystanie z Usług Strony i Serwisu możliwe jest przez 24h na dobę we wszystkie dni tygodnia z zastrzeżeniem rozdział 5, podpunkt 1.

6. Strony internetowe zawarte w linkach i odsyłaczach, nie posiadające w nazwie strony lab-med.pl nie są obsługiwane przez LAB-MED. W tym przypadku LAB-MED nie ponosi odpowiedzialności za treści znajdujące się na tych stronach.

7. Wyniki badań diagnostycznych które nie są dostępne ramach Usługi Online to:

a) Grupa Krwi,

b) PTA Alloprzeciwciała.

Rozdział 4. Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną

1. Korzystanie z Usług Online jest możliwe w następujący sposób:

a) Dostęp do wszystkich wyników badań Pacjenta wykonywanych przez LAB-MED poprzez Konto Stałego Pacjenta.

b) Dostęp do pojedynczych wyników za pomocą Pojedynczego Zlecenia.

2. Korzystanie z Usług wymaga uwierzytelnienia. Uwierzytelnienie polega na wpisaniu numeru znajdującego się na Karcie Dostępu do Usługi oraz potwierdzeniu numerem PESEL, na stronie Serwisu. Proces uwierzytelniania pozwala na dostęp do Usług dla Pacjentów. Użytkownik jest zobowiązany do zachowania Numeru Karty Pacjenta lub Numeru Zlecenia w tajemnicy i nieprzekazywania go osobom trzecim oraz zaznaczeniu check box zaakceptowania regulaminu. LAB-MED nie ponosi odpowiedzialności z tytułu dostępu do Usług przez osoby nieuprawnione, za wyjątkiem, gdy wynika to z zawinionego działania lub zaniechania LAB-MED. W przypadku utraty Numeru Karty Pacjenta konieczne jest wydanie i aktywacja nowej Karty.

3. Trzykrotne nieprawidłowe wpisanie Hasła powoduje blokadę dostępu do Usług Informacyjnych. W celu uzyskania ponownego dostępu do Usług należy skontaktować się z LAB-MED.

4. Usługi mają charakter wartości dodanej do badania diagnostycznego. LAB-MED świadczy Usługi nieodpłatnie na podstawie Regulaminu.

5. Usługobiorca może w każdej chwili zakończyć korzystanie z Usługi.

6. LAB-MED zwalnia Usługobiorcę z opłaty aktywacyjnej w wypadku wydania Numeru Karty Stałego Pacjenta oraz Pojedynczego Zlecenia.

Rozdział 5. Prawa i obowiązki usługodawcy i usługobiorców

1. Usługodawca zobowiązuje się do stałego i nieprzerwanego świadczenia Usług, z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej.

a) Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia dostępu do Usług Informacyjnych: Ze względów bezpieczeństwa oraz jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Usługodawcy;

b) Z konieczności dokonania niezbędnych czynności związanych z prawidłowym funkcjonowaniem, ulepszaniem, konserwacją lub zabezpieczaniem systemów informatycznych i zasilania, przy czym okres czasowego zawieszenia dostępu nie będzie dłuższy, niż czas konieczny do usunięcia powstałych nieprawidłowości.

2. LAB-MED nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie komputerowym, z którego korzysta Pacjent które uniemożliwiają mu korzystanie z Usługi, jak również za ewentualne skutki wadliwego działania lub niezgodnego z prawem wykorzystania łączy telekomunikacyjnych znajdujących się poza dyspozycją Usługodawcy i szkody przez nie wywołane.

3. LAB-MED nie ponosi również odpowiedzialności za:

a) Problemy w funkcjonowaniu Usługi, jeżeli nastąpiły one wskutek zdarzeń, takich jak m.in. wadliwe działanie sieci Internet, zakłócenia w działaniu sieci energetycznej, wady transmisji danych, działanie siły wyższej, decyzje organów władzy publicznej, opóźnienia wynikające z awarii systemów komputerowych, systemów zasilania i łączy telekomunikacyjnych, których LAB-MED przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie przewidzieć, lub którym nie mógł zapobiec;

b) Następstwa korzystania z Usługi przez Usługobiorcę niezgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu;

c) Jakiekolwiek szkody wyrządzone osobom trzecim, powstałe w wyniku korzystania przez Usługobiorców z Usług w sposób sprzeczny z Regulaminem lub przepisami prawa.

d) Utratę przez Usługobiorcę danych spowodowanych działaniem czynników zewnętrznych (np. awaria kabla, sprzętu, oprogramowania itp. ) lub też innymi okolicznościami niezależnymi od Usługodawcy (działanie osób trzecich).

4. Pacjent zobowiązuje się korzystać z Usług w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem, przepisami prawa i dobrymi obyczajami.

5. Pacjent zobowiązuje się do niepodejmowania działań prowadzących do zachwiania stabilności systemów informatycznych Usługodawcy lub pogorszenia jakości świadczonych przez niego usług. W celu zachowania bezpieczeństwa LAB-MED przechowuje historię logowania Pacjenta.

6. LAB-MED nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki wykorzystania przez Pacjenta informacji uzyskanych za pośrednictwem Usług Informacyjnych, w szczególności za konsekwencje podjętych na ich podstawie decyzji w zakresie ochrony zdrowia.

7. Pacjent ma możliwości samodzielnego odzyskania Hasła/ zmiany Hasła po wejściu na stronę http://lab-med.pl i podaniu swojego adresu e-mail w opcji „Przypomnij hasło”. W przypadku problemów z odzyskaniem Hasła należy skontaktować się na adres info@lab-med.pl lub pod numerem telefonu +48 798 743 777.

Rozdział 6. Tryb postępowania reklamacyjnego

1. Pacjentom przysługuje prawo zgłaszania zapytań, uwag i reklamacji w związku ze świadczonymi przez LAB-MED usługami drogą elektroniczną. Zapytania, uwagi i reklamacje można zgłaszać:

a) osobiście w siedzibie Lab-Med,

b) telefonicznie na numer +48 798 743 777

c) drogą mailową na adres info@lab-med.pl lub

d) poprzez formularz https://lab-med.pl/kontakt-reklamacje/

e) pisemnie poprzez list, przesłany na adres siedziby LAB-MED ul. Raciborska 9, 44-153 Sośnicowice.

2. Aktualne numery telefonów i adresy, pod które Usługobiorca może składać reklamację podane są na Stronie internetowej oraz w punktach pobrań.

3. Treść reklamacji powinna zawierać co najmniej:

a) Dane pozwalające na identyfikację Pacjenta oraz nawiązanie z nim kontaktu: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu lub adres do korespondencji;

b). Określenie przedmiotu zapytania, uwagi lub reklamacji oraz okoliczności będących ich podstawą wraz z datą.

c). Określenie oczekiwań Pacjenta względem LAB-MED w szczególności wskazanie pożądanych działań ze strony Lab-Med.

4. Reklamacje nie zawierające powyższych danych nie będą rozpatrywane.

5. Rozpatrzenie zapytań, uwag i reklamacji następuje w najszybszym możliwym terminie w formie odpowiadające formie zgłoszenia (tj. formie pisemnej, telefonicznej lub elektronicznej), nie później jednak niż w terminie 30 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia.

6. W sytuacji, gdy podane w zgłoszeniu dane lub informacje wymagają uzupełniania, LAB-MED. zwraca się do składającego zgłoszenie, przed rozpatrzeniem zgłoszenia, o jego uzupełnienie. Czas udzielania dodatkowych wyjaśnień przez Pacjenta przedłuża okres rozpatrywania zgłoszenia.

Rozdział 7. Polityka prywatności

1. LAB-MED zapewnia poufność przesyłanych danych poprzez zastosowanie odpowiednich narzędzi informatycznych oraz szyfrowania.

2. W przypadku gdy LAB-MED jest administratorem danych osobowy Pacjenta lub dane osobowe Pacjenta zostały mu powierzone do przetwarzania. LAB-MED przetwarza tylko  te dane osobowe Pacjentów, które są niezbędne do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany lub zakończenia świadczenia Usług Informacyjnych przez Usługodawcę oraz wyłącznie w celu prawidłowej realizacji Usług Informacyjnych, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, wymaganych:

a) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,

b) Ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 (Dz.U. 2018 poz. 1000),

c) Innymi przepisami regulującymi ochronę danych osobowych na obszarze RP.

3. LAB-MED przywiązuje dużą wagę do kwestii zachowania prywatności Pacjentów i ochrony ich danych osobowych. Dane te są szczególnie chronione i zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych. Lab-Med zapewnia Pacjentom realizację uprawnień wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych, jeśli przepisy prawa, m.in., ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, nie wskazują inaczej – Pacjent ma prawo do:

a) dostępu do swoich danych osobowych;

b) sprostowania swoich danych osobowych;

c) usunięcia swoich danych osobowych;

d) ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

e) wniesienia skargi do organu nadzorczego;

f) przenoszenia danych;

g) cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, jednakże uniemożliwi świadczenie przez nas usług;

h) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdy zajdą przesłanki z art. 21 RODO.

4. Po zakończeniu korzystania z Usługi przez Usługobiorcę LAB-MED nie będzie przetwarzać danych osobowych Pacjentów, za wyjątkiem tych danych, które są:

a) Niezbędne do wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z Usługi,

b) Dopuszczone do przetwarzania na podstawie odrębnych przepisów lub umowy.

Rozdział 8. Cookies

1. W trakcie świadczenia Usługi, LAB-MED korzysta z plików cookies.

2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Pacjentów z przeznaczeniem polepszenia jakości korzystania ze Stron Dostępu.

3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Pacjentów pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Usługodawca.

4. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywania plików cookies w urządzeniu końcowym Pacjentów.

5. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.

6. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych systemu.

7. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google, użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://google.com/ads/preferensces/

8. Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najsprawniejszej obsługi świadczonych usług hostingowych.

9. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:

a) Czas nadejścia zapytania,

b) Czas wysyłania odpowiedzi,

c) Nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół https,

d) Informacje o błędach, jakie nastąpiły przy realizacji transakcji https,

e) Adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez Pacjentów

f) Informacje o przeglądarce Pacjenta,

g) Informacje o adresie IP.

10. Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.

11. Jeśli Pacjent nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki z zastrzeżeniem, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www.

Rozdział 9. Postanowienia końcowe

1. Pacjent zobowiązuje się korzystać z usług świadczonych drogą elektroniczną w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem Usług Elektronicznych i Usług Telefonicznych, przepisami prawa i dobrymi obyczajami.

2. Pacjent zobowiązuje się do niepodejmowania działań prowadzących do zachwiania stabilności systemów informatycznych LAB-MED lub pogorszenia jakości świadczonych usług.

3. LAB-MED zastrzega sobie prawo do jednostronnego decydowania o zawartości Serwisu i Strony Internetowej dokonywania w nim zmian oraz modyfikacji, bez konieczności i uprzedniego informowania Pacjentów. Zmiany wchodzą w życie z chwilą umieszczenia zmienionego tekstu Regulaminu na stronie http://lab-med.pl

4. Niniejszy Regulamin jest udostępniony Pacjentom nieodpłatnie za pośrednictwem strony http://lab-med.pl w formie, która umożliwia pobranie, utrwalenie i wydrukowanie niniejszego Regulaminu.

5. LAB-MED zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu w przypadku wystąpienia co najmniej jednej ze wskazanych ważnych przyczyn:

a) Zmiana profilu świadczonych Usług,

b) Zmiany możliwości technicznych,

c) Zmiany przepisów prawa.

6. W zakresie, w jakim powyższe zdarzenia mają wpływ na warunki świadczenia przez Lab-Med usług określonych w Regulaminie lub postanowienia Regulaminu.

7. W sprawach nieokreślonych niniejszym Regulaminem należy stosować instrukcje obsługi i zalecenia producentów aktualnie wykorzystywanych.

Scroll to Top
Platforma zarządzania zgodami od Real Cookie Banner Call Now Button